Skip to main content

Aplicații și  soluții mobile pentru îmbunătățirea proceselor de curățenie si igienizare mai eficient

Scris la data:

Spațiile de lucru deveneau mult mai flexibile cu mult înainte de pandemie, deoarece companiile s-au mutat de la birourile și cabinele private formale la spații mai comune, mai relaxate. Angajații își puteau alege mediul de lucru pentru ziua respectivă în funcție de confort, nevoie și disponibilitate. Îți vine să stai la un birou? Personalul ar putea rezerva unul dintr-un sistem hotelier. Vrei un vibe mai casual? Luați laptopul și prindeți un spațiu pe o canapea comună.

Această flexibilitate a complicat deja programele de curățenie. Acum, protocoalele post-pandemie, de întoarcere la birou au legat acele programe de curățare într-un nod, pe măsură ce ocupanții clădirii îmbină programele de lucru la fața locului și virtuale.

O soluție oferită de tehnologie este amplasarea de senzori pe birouri și în sălile de conferințe, prevenind astfel o nepotrivire între nevoia de curățare și performanță. De exemplu, senzorii de mișcare din sălile de ședințe pot informa personalul de curățenie dacă o cameră a fost folosită de la ultima curățare. Acest lucru economisește timp și resurse, împiedicând personalul de curățenie să verifice manual sălile de ședințe. Dacă o cameră a fost rezervată, dar senzorul a indicat că nu a fost folosită niciodată, atunci sistemul face automat camera disponibilă din nou în software-ul de rezervare a camerei și o elimină din lista de activități de curățare.

Unele sisteme permit utilizatorilor de la birou să creeze direct tichete de curățenie cu doar câteva atingeri într-o aplicație mobilă. De exemplu, dacă un ocupant al clădirii observă că există o scurgere care necesită curățare, poate pur și simplu să deschidă aplicația de pe telefon, să scaneze un cod QR pe ​​peretele din zona respectivă și să trimită instantaneu o cerere de curățare. Responsabilul primește cererea de curățare în timp real prin propria aplicație mobilă, iar cererea este integrată automat în lista de curățare.

Sisteme ca acesta pot crea, de asemenea, un tablou de bord care arată utilizarea spațiului în timp. Companiile de curățenie urile pot folosi aceste informații pentru a planifica viitoare lucrări de curățare și a echipelor de optimizare. Unele platforme chiar se conectează cu rapoartele meteo locale, astfel încât să fie informați dacă zăpadă sau ploaia este prognozată și să poată planifica în consecință.

Există o mulțime de platforme pentru a colecta și analiza toate datele pe care le vor genera acești senzori, coduri QR și mașini. 

„Multe dintre aceste platforme oferă un milion de caracteristici și beneficii diferite. Poate fi extrem de solicitant să verifici totul”. Experții ne sugerează limitarea cantității de câmpuri de date, astfel încât informațiile colectate să poată fi folosite pentru a conduce decizii și a declanșa conversații.

Companiile de curățenie ar trebui să înceapă cu plângerile, comentariile și solicitările care vin. Cum sunt acestea abordate pe parcursul zilei și unde sunt posibile domenii de îmbunătățire?

„Acest tip de analiză poate ajuta la evaluarea dacă instrucțiunile de curățenie sunt clare sau dacă există o problemă care trebuie rezolvată printr-o instruire suplimentară. De asemenea, poate ajuta managerii să aibă o atitudine pro-activă în fața problemelor înainte ca acestea să devină plângeri.”

Datele din codurile QR pot fi, de asemenea, folosite ca instrument de monitorizare, ținând evidența unde merg echipele de curățenie în timpul schimbului și cât timp au lucrat în acea zonă.

„Aceste informații pot ajuta la calcularea timpilor medii de curățare, la adunarea tiparelor de trafic și oferă oportunități pentru supraveghetori de a ajusta sarcinile de lucru. Este o modalitate solidă de a vedea ce se întâmplă în timpul oricărei ture”.

Deși există avantaje semnificative pentru noile tehnologii, cel mai mare pericol îl reprezintă riscul de pierdere a datelor. A insista asupra faptului că orice date colectate vor fi sigure și criptate este un început bun, dar acesta este doar vârful aisbergului riscului de date.

„Când vă uitați la furnizorii de servicii, asigurați-vă că întrebați: Cine deține aceste date? Dacă încheiați parteneriatul, puteți primi datele colectate? Va fi folosit pentru alte analize? Ce alte date sunt urmărite? Pot avea acces la date oricând vreau? ”

Toate acestea sunt întrebări extrem de importante, în special pentru companiile care lucrează pentru unele companii mai mari sau pentru o agenție guvernamentală sigură.

Citește si alte articole: 7 motive pentru care panourile solare trebuie curățate în mod regulat!

Specialist sisteme de igienă profesională
Cere ofertă acum